Salgs- og leveringsbetingelser

Handelsbetingelser for varer købt på humac.dk af privatkunder
(Gældende fra 14. marts 2016)

Generelle oplysninger
Humac A/S
CVR. nr. 13397597
Sydvestvej 21, 3. sal,
2600 Glostrup
kontakt@humac.com
Tlf. 70 21 53 53
Etableringsår 1989

Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en varebestilling via vores hjemmeside, vil vi automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke produkter du har bestilt. Alle kontrakter indgås på dansk. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Humac A/S har derfor mulighed for at annullere bestillingen som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/ faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, du har bestilt.

Priser
Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms. Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Der tages forbehold for afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl mv.

Betaling
På humac.dk har du mulighed for at betale med følgende betalingskort, Dankort, Visa/Dankort, JCB, Mastercard/Maestro og Visa Electron/Visa. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunden og humac.dk. Personoplysninger (navn, adresse osv) krypteres dog ikke.
Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs hvorfor på www.emaerket.dk/forbruger/bliv-en-bedre-onlineshopper/benyt-indsigelsesordningen.

Levering
Du har på humac.dk mulighed for at vælge mellem levering til GLS pakkeshop eller afhent i en af vores mange butikker.
Ved levering med GLS til valgt pakkeshop vil du modtage Track & Trace og kan følge pakken hele vejen.
Fri fragt ved køb over 500 kr. Humac A/S bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 1-3 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen. Fragtomkostningerne vil bl.a. være afhængig af, hvor varerne skal leveres. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på humac.dk.
Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din bestilling.
 Humac A/S bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Humac A/S leverer i hele Danmark. Ved særligt besværlige adgangsforhold til- eller på leveringsadressen forbeholder vi os retten til at annullere en levering.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a. har modtaget din vare.

b. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

c. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at udfylde og returnere standardfortrydelsesformularen (som medfølger på ordrebekræftelsen) eller udfylde online formularen som du finder på www.humac.dk/fortrydelse. Du kan også sende os en mail til kontakt@humac.com. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Skulle du have spørgsmål så er du altid velkommen til at kontakte vores Kundecenter på 70 21 53 53.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 
 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Humac A/S
Vesterbrogade 12
1620 København V
Mrk.: Fortrydelseret

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular som du finder nederst i dette skriv. Skema til udfyldelse ved fortrydelse, kan du også finde på www.humac.dk/fortrydelse. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på humac.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Humac A/S
Vesterbrogade 12
1620 København V
Mrk.: Reklamation

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Humac A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Læs mere omkring Humac A/S persondatapolitik her: http://www.humac.dk/privat/salgs-og-leveringsbetingelser/persondatapolitik.

Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Humac A/S tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@humac.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

 

 Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges

 

 Humac A/S Salgs-, service- og leveringsbetingelser private
(Gældende fra 1. juli 2014)

Alle leverancer og tjenesteydelser fra Humac A/S er underkastet nedenstående “Almindelige betingelser for salg og levering af såvel service, som varer fra Humac A/S”. Det præciseres i den forbindelse, at udtrykket vareleverancer og tjenesteydelser - som ovenfor nævnt - også omfatter programmer/software. Overskrifterne i nedenstående er kun en vejledende og ikke udtømmende angivelser for indholdet af den pågældende bestemmelse. Fjernsalg, salg via Humac webshop henvises til gældende betingelser på www.humac.dk. Nedenstående betingelser gælder køb afhentet i/eller leveret fra Humac´s butikker. For erhvervskunder gælder at ved indgåelse af købsaftale oplyses Humac om virksomhedens navn og adresse, selskabsform, CVR-nummer samt e-mail adresse og der henvises til gældende betingelser for erhvervskøb på www.humac.dk. For nedenstående omtales aftaler omkring salg og levering af såvel service, som reparationer elle andre ydelser, som aftale mellem partnerne.

1. Aftalegrundlag
Alle ordrer håndteres med grundlag i de almindelige salgs- og leveringsbetingelser.
Ordrerne optages med forbehold for endelig accept fra Humac A/S.

2. Ejendomsretten
Ejendomsretten til det solgte forbliver hos Humac A/S indtil hele købesummen er betalt. Køber er, indtil ejendomsretten overgår til vedkommende, forpligtet til kun at benytte det solgte på forsvarlig vis, at vedligeholde dette samt for egen regning at holde det solgte såvel brand- som tyveriforsikret til fuld værdi. Køber er pligtig til, på Humac A/S’ forlangende, at underskrive en panthaverdeklaration. Hvis flere effekter er solgt ved samme aftale, er ejendomsretten gældende for alle effekterne, indtil købesummen af effekterne er betalt. Ved salg af programmer/software sælges kun retten til brugen af softwaren.

3. Pris- og betalingsbetingelser
Alle varer fra Humac A/S leveres til de på leveringsdagen gældende priser.
Priserne i de af Humac A/S udgivne prislister kan ikke anses for bindende og kan ændres uden forudgående meddelelse fra Humac A/S. Betaling for vareleverancer og tjenesteydelser skal ske til Humac A/S således, at den er Humac A/S i hænde på forfaldsdatoen. Humac A/S kan altid, uanset modstående aftaler, med dags varsel kræve tilfredsstillende garanti for betaling. Udgifter til en sådan garanti er Humac A/S uvedkommende.

4. Levering og forsendelse
Levering og dermed risikoens overgang sker ab fabrik. Såfremt det er aftalt mellem parterne, at Humac A/S skal sende varerne til køber, bestemmer Humac A/S hvilket transportmiddel, der skal benyttes, medmindre der foreligger anden skriftlig aftale med køber.
Varerne sendes på kundens risiko, uanset om Humac A/S betaler fragten eller ej, og uden hensyn til det benyttede transportmiddels art. Kunden betaler for fragten, jvf. faktura.

5. Morarenter
Såfremt betalingen ikke er indgået rettidigt til forfaldsdagen har Humac A/S ret til, uden påkrav eller retslig opfordring, at beregne sig renter af det forfaldne beløb. Renten udgør for tiden 1,5 % og tilskrives pr. påbegyndt måned. De tilskrevne renter forfalder til betaling på tilskrivningstidspunktet. Humac A/S har endvidere ret til at ophæve alle trufne aftaler og at indstille yderligere leveringer, hvilket dog ikke fritager køber for at betale det forfaldne beløb. Humac A/S forbeholder sig af rettens vej at inddrive det forfaldne beløb med tillæg af omkostninger. Køber er uberettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for opfyldelse af eventuelle krav.

6. Forsinkelse & force majeure
Leveringsterminerne er ikke bindende, selv om de er anført på ordren og er bekræftet af Humac A/S. Humac A/S bestræber sig på så vidt muligt at overholde de fastsatte leveringsterminer, men påtager sig intet ansvar for eventuelle forsinkelser. Køber har således ikke krav på skadeserstatning, såfremt der sker en udsættelse af leveringsterminen. Såfremt levering ikke er mulig på grund af force majeure, kan Humac A/S uden varsel udsætte leveringen på ubestemt tid eller annullere ordren, uden at der kan gøres erstatningskrav gældende mod Humac A/S. Som force majeure anses bl.a. arbejdskonflikt og enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør, uroligheder, mangel på transportmidler, pålæg fra miljømyndigheder, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelser med leverancer fra underleverandører, herudover forårsaget ved underleverandørers konkurs.

7. Reklamationsret
Humac A/S yder 2 års reklamationsret på varer gældende fra leveringsdatoen, forudsat at produktet var ubrugt på dette tidspunkt. Under reklamationsretsperioden vil Humac A/S uden beregning reparere (eventuelt ombytte) hardware produkter, der er dækket af ovennævnte reklamationsret, og som måtte vise sig mangelfulde, forudsat at køberen returnerer den i forsvarlig indpakket stand, at køberen betaler transportomkostningerne og at køberen vedlægger navn, adresse og evt. telefonnummer, en detaljeret beskrivelse af problemet samt kopi af faktura eller købsbevis. Der kan opstå forsinkelser ved reparationer m.v. i tilfælde af at nødvendige reservedele skal sendes fra andre lande eller skal produceres. Humac A/S har krav på den nødvendige tid til at udbedre eventuelle mangler. Køber har intet krav, hvor Humac A/S ved et begrundet skøn kommer til den konklusion at produktet er blevet beskadiget som følge af 1) uheld, misbrug, mishandling, forkert brug eller som følge af service eller ændringer foretaget af andre end et autoriseret Apple service center, 2) hvor der er tale om almindelig slidtage, eller 3) i tilfælde hvor køber ikke opfylder sine forpligtelser. I sådanne tilfælde bæres omkostningerne i forbindelse med undersøgelse og reparation af den, der har anmodet om undersøgelse/reparation. Udover ovennævnte beføjelser har køber intet krav mod Humac A/S. Humac A/S kan ikke i noget tilfælde indestå for, at software samt tilknyttede manualer og dokumentation har en kvalitet, ydeevne eller anvendelighed, der kan opfylde konkrete behov. Al software licenseres og distribueres som det er og forefindes. Risikoen for kvaliteten og anvendeligheden af softwaren er alene købers. Humac A/S kan afvise ønske om at ophæve købet, hvis Humac A/S i stedet tilbyder valget mellem afhjælpning og omlevering. Såfremt manglerne ikke afhjælpes er Humac A/S berettiget til, ved skriftlig meddelelse herom til køber, at annullere den indgående aftale, således at Humac A/S tager det solgte udstyr tilbage mod at tilbagebetale den erlagte købesum. I intet tilfælde er Humac A/S erstatningspligtig i forbindelse med direkte eller indirekte skader og økonomiske tab, der måtte være en følge af mangler ved de leverede varer. Dette gælder i særdeleshed for tab af data eller programmer og omkostninger i forbindelse med genetablering eller reproduktion af sådanne data eller programmer (tab af data og programmer er alene nævnt som et eksempel og indebærer ingen begrænsning i det ovennævnte princip). Humac A/S fraskriver sig udtrykkeligt ethvert ansvar for købers

 
 

eventuelle indirekte tab, herunder driftstab, tabt arbejdsfortjeneste samt tab ved købers misligholdelse af sine forpligtigelser overfor tredjemand. Humac A/S samlede erstatningspligt for enhver skade, et hvert tab eller foranstaltninger (hvad enten der er tale om kontraktforhold eller skadevoldende handlinger (herunder forsømmelighed) eller andet) kan maksimalt udgøre det beløb, der er betalt for det leverede.

8. Forkerte varer og synlig beskadigelse
Såfremt de modtagne varer ikke svarer til de i ordren eller på følgesedlen anførte, eller i tilfælde af skader og mangler, der er synlige, skal køber straks give Humac A/S meddelelse derom. Afgiver køber ikke en sådan meddelelse, uagtet køber har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan køber ikke senere gøre den gældende. Humac A/S kan vælge at afhjælpe eventuelle mangler, hvoraf følger, at køber skal være pligtig til at afvente afhjælpning, for så vidt dette kan ske inden for en rimelig frist og uden væsentlig ulempe for køberen. For så vidt Humac A/S vælger at foretage afhjælpning som ovenfor anført, er køber ikke berettiget til at hæve handelen, fordre forholdsmæssigt afslag eller skadeserstatning.

9. Skade på personer og ting
Humac A/S er kun ansvarlig for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes grov uagtsomhed begået af Humac A/S eller andre, som Humac A/S har ansvaret for. Humac A/S er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, mens det solgte er i købers besiddelse. Humac A/S er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af køber eller for produkter, hvori disse indgår. Humac A/S er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Uanset om Humac A/S har foreslået udstyrets placering m.v. bærer køber risikoen for om udstyrets anbringelse har indflydelse på andet udstyr, installationer m.v.

10. Generelle forhold vedrørende reparationer
Humac A/S kan fortage reparationer, men er ikke forpligtet til at modtage reparationer hvor varen/produktet er købt hos anden leverandør end Humac A/S. Humac opbevarer reparationer i optil 3 måneder fra indlevering, herefter destrueres produktet. Omkostninger til forsvarlig destrueres, samt opbevaring kan tillægges kunde. Ved indskrivning af reparationer kvitterer kunden for korrekte oplysninger, men ikke begrænset til navn og adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Telefonnummer og e-mail adresse benyttes til advisering om status på reparationsforløb. Humac A/S kan vælge at benytte underleverandør til udførsel af reparationer. Alle defekte reservedele udskiftet på reparationer udført af Humac A/S eller af Humac anvist underleverandør tilhører Humac A/S, og må genanvendes af Humac eller 3. part. Ved reparationer hvor garanti ikke er dækkende fremsender Humac prisoverslag på reparation. Overslaget er vejledende, men kan ændres såfremt ukendte skjulte følgeskader ukendt for Humac A/S og/eller Humac´s underleverandør erfares senere. Humac varsler skriftligt kunden om tilbud, hvilket kunden skriftligt skal give accept på, førend en reparation påbegyndes. Humac foreholder sig rettigheden til at lukke reparationer og returnere indleverede reparationer ubehandlet, såfremt at kunden ikke har svaret på tilbud indenfor 48 timer. Såfremt Humac ikke modtager svar og returnerer en indleveret reparation ubehandlet, opkræves et diagnosegebyr. Ved indlevering modtager parterne en følgeseddel der dokumenterer indleveringen af det udstyr, herunder indleveret dele, udstyrets stand og en fejlbeskrivelse. Følgesedlen skal medbringes ved udstyrets udlevering. Sker dette ikke, skal der – for at udstyret kan udleveres, medbringes billedlegitimation på den person i hvis navn udstyret er indleveret. Der skal ved enhver henvendelse vedrørende reparationer refereres til reparationsnummeret anført på følgesedlens forside. Humac fralægger sig ethvert ansvar for tabt eller mistet data på det indleverede udstyr. Backup af data påhviler kunden selv. Når udstyret er færdigrepareret vil der én gang blive taget kontakt til adressen anført på følgesedlens forside. Udstyr købt hos Humac A/S kan garantibevis/faktura fremskaffes af Humac A/S mod et gebyr på kr. 125,- inklusiv moms. Såfremt udstyr skal sendes, beløber transportomkostningerne sig til kr. 150,- inklusiv moms. Dette forudsætter at udstyret er indleveret i original eller forsvarlig emballage. Humac A/S fralægger sig alt ansvar på transportskader på udstyr der ved indleveringen ikke er pakket forsvarligt. Såfremt det aftales mellem parterne at Humac A/S mod gebyr skal tage back-up af harddisk, gemmes disse data i maksimalt 21 kalenderdage efter reparationen er afsluttet, hvorefter disse slettes. Humac A/S er i forbindelse med back-up ikke ansvarlig for installeret programmer eller anden software. For fejl der kan henføres til software eller reparationer der ikke kan henføres til garanti, opkræves et diagnosegebyr på henholdsvis 500 kr. inklusiv moms for indleveret udstyr med en ny pris på over 2500 kr. inklusiv moms og 250 kr. inklusiv moms for indleveret udstyr med en nypris på under 2500 kr. inklusiv moms. Diagnose gebyret dækker over arbejdstid, indhentning af tilbud på reservedele og udarbejdelse af tilbud på udbedring af reparation. Humac A/S fremsender skriftligt tilbud til kunde på reparation. Tilbuddet for udbedring af reparation er vejledende, og Humac A/S forbeholder sig retten til at ændre tilbuddet løbende, såfremt følgeskader, der ikke kunne bestemmes ved gennemgang kunne afdækkes. Der opkræves endvidere et behandlingsgebyr ved reklamationssager og på indleveringer udenfor garanti- og reklamationstid. Dette gebyr opkræves også selvom der gives medhold i reklamation, samt ved software reparationer.

11. Fortrydelsesfrist og returnering
Ved køb må varer kun returneres efter forudgående aftale med Humac A/S. Returneringen skal ske inden 8 dage fra fakturadato. Forsendelsen skal ske franko og skal leveres i fejlfri stand i ubeskadiget, komplet og uåbnet original emballage. Der skal vedlægges kopi af faktura eller følgeseddel.

12. Salg af brugt udstyr herunder demoudstyr
Med mindre andet skriftligt er aftalt leveres brugt udstyr som beset og køber bekendt uden ansvar for Humac A/S for eventuelle mangler, bortset fra vanhjemmel.

13. Individuelle aftaler
Aftaler ud over det i ordrebekræftelsen/købekontrakten og leveringsbetingelserne anførte er ikke gældende med mindre de skriftligt er bekræftet af Humac A/S. Individuelle aftaler gælder forud for nærværende leveringsbetingelser. Humac A/S kan forlange, at køber underskriver særskilt software-licensaftale.

 

Humac A/S salgs- og leveringsbetingelser for erhvervskøb
(Gældende fra 1. juli 2014)

1. Anvendelse
1.1 Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på Humac A/S (”Humac A/S”) salg til kunder, handlende med et CVR-nr. med mindre andet skriftligt aftales med Humac A/S.

2. Tilbud, priser og betalingsbetingelser
2.1 Tilbud som afgives af Humac A/S er gældende i 10 dage.
2.2 Alle priser er opgivet eksklusive moms, andre skatter, afgifter og forsendelsesomkostninger. Priser er for kontantsalg og er opgivet i danske kroner.
2.3 Betaling skal være Humac A/S i hænde inden levering foretages. Betaling overføres til en konto, hvis detaljer Humac A/S oplyser til kunden.

3. Kredit og ejendomsforbehold
3.1 Virksomhedens CVR-nummer skal afleveres til Humac A/S ved ansøgning om kredit.
3.2 Såfremt der ydes kunden kredit, beholder Humac A/S ejendomsretten over varerne indtil kunden har betalt det fulde beløb til Humac A/S i henhold til aftalen. Indtil varerne er fuldt betalt, forpligter kunden sig til at opbevare dem forsvarligt og forsikrede mod alle risici. Humac A/S er indtil varerne er fuldt betalt uden forudgående varsel berettiget til at inspicere de lokaler, hvor kunden opbevarer produkterne og kan kræve forevisning af forsikringspolicen. Såfremt kunden efter Humac A/S’ rimelige skøn ikke opbevarer varerne forsvarligt og forsikrede mod alle risici, anses aftalen for misligholdt og det fulde beløb forfalder til øjeblikkelig betaling.

4. Levering
4.1 Humac A/S leverer varerne til den af kunden opgivne adresse. (DAP - Delivered At Place). De af Humac A/S angivne leveringstidspunkter er ikke bindende.
4.2 Humac A/S bestræber sig på at have varerne på lager til umiddelbar levering. Humac A/S er imidlertid afhængig af leverandørernes produktion af de til enhver tid tilbudte varer. Humac A/S er således ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser, der skyldes forhold udenfor Humac A/S’ kontrol, herunder produktion eller lanceringer af nye produkter, som medfører stop i leveringen af den tilbudte vare.
4.3 Såfremt nye produkter lanceres vil køber blive tilbudt disse i stedet for det oprindelige produkt. Disse vil enten være bedre eller tilbydes til en rimelig pris i forhold til det oprindelige produkt.
4.4 Humac A/S påtager sig ikke ansvar for eventuelle forsinkelser af leveringen.

5. Mangler
5.1 Kunden skal ved modtagelsen af varerne inspicere disse med henblik på at konstatere eventuelle manglende eller fejlleverede varer eller varer, som lider af fejl eller mangler. Såfremt kunden i forbindelse med inspektionen konstaterer manglende eller fejlleverede varer eller varer, som lider af fejl eller mangel, skal reklamation finde sted øjeblikkeligt.
5.2 Opdages der i øvrigt fejl eller mangler ved en vare skal reklamation til Humac A/S finde sted uden unødigt ophold og senest 14 dage efter opdagelsen.
5.3 Reklamation over fejl eller mangler ved en vare skal under alle omstændigheder indgives til Humac A/S senest ét år efter modtagelsen af varen.

 
 

5.4 Såfremt kunden ikke overholder de angivne reklamationsfrister, mister kunden retten til at reklamere.
5.5 I tilfælde af at kunden opdager fejl eller mangler ved varerne, er kunden alene berettiget til at kræve omlevering eller afhjælpning (reparation) af fejlene eller manglerne. Det står Humac A/S frit om der skal ske omlevering eller afhjælpning. Humac A/S vil ikke i øvrigt kunne stilles til ansvar for skader eller tab som følge af fejl eller mangler på en vare, herunder for tabt arbejdsfortjeneste eller andre omkostninger, som kunden måtte have pådraget sig på grund af fejlene eller manglerne.
5.6 Kunden har ikke bytteret.
5.7 Humac A/S giver et års garanti på vores produkter. Garantien dækker alle fejl på produktet, som ikke er selvforskyldt eller softwarerelateret.
5.8 Køber er selv ansvarlig for at tage backup af data på en vare, der skal på værksted. Tab af data vil ikke blive erstattet. Humac A/S kan mod et gebyr foretage backup.

6. Afbestilling
6.1 Kunden har ret til at afbestille varer. Afbestilling kan dog ikke finde sted efter varerne er overgivet eller afsendt til kunden. Hvis varen er en specialbestilt vare, vil Humac A/S kunne afkræve kunden et afbestillingsgebyr svarende til Humac A/S’ afholdte omkostninger og forventede tab.

7. Software
7.1 Software, der leveres til kunden som en vare eller som en del af en vare, er i tillæg til disse salgs- og leveringsbetingelser underlagt separate licensaftaler, der medfølger den pågældende software (i modsat fald udleverer Humac A/S licensaftalerne på forespørgsel herom). Der henvises til disse licensaftaler.

8. Ansvarsbegrænsning
8.1 Humac A/S hæfter ikke over for kunden for tab eller følgeskader, herunder for avancetab, driftstab, tabt interesse, tabt tidsinteresse, tab af goodwill eller renomme, tab der er relateret til mistede, ødelagte eller beskadigede data eller software. Humac A/S hæfter ikke over for kunden for tab, der er relateret til reetablering af programmer eller data.

9. Force majeure
9.1 Såfremt en parts mulighed for at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af sådan beskaffenhed, at den pågældende part ved aftalens indgåelse burde have taget dem i betragtning, såsom ved hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, som aftalen angår, ved krig, brand, oversvømmelse, indførselsforbud, strejke, optøjer eller lignende, er parten ikke ansvarlig over for den anden part under forudsætning af, at den pågældende part straks giver den anden part meddelelse om omstændighederne.
9.2 Den forhindrede parts opfyldelse af aftalen er suspenderet i den periode, hvor omstændighederne foreligger, dog skal den anden part være berettiget til at hæve aftalen helt eller delvist såfremt omstændighederne varer i mere end 30 dage.

10. Lovvalg og værneting
10.1 Aftalen mellem Humac A/S og kunden skal være underlagt dansk ret og retterne i København skal have eksklusivt værneting.