Levering fra 0 kr. og fri retur   ·   Hurtig levering!   

Forretningsbetingelser

Forretningsbetingelser for humac.dk og øvrigt fjernsalg
Gældende pr. maj 2018
 

1. Indledning
humac.dk ejes og drives af
Humac A/S
Sydvestvej 21, 3. sal
2600 Glostrup
CVR. nr. 13397597
Etableringsår 1989
kontakt@humac.com · Tlf. 70 21 53 53

Nedenstående betingelser er gældende ved bestilling eller køb af varer på humac.dk og via øvrigt fjernsalg.

2. Bestilling af varer på humac.dk
Humac tager forbehold for manglende leverancer, udsolgte varer, stave- og trykfejl samt evt. pris- og afgiftsændringer frem til, at ordrebekræftelse er afgivet. For at handle skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du alligevel købe varer, forudsat du har indhentet din værges accept og/eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vil, efter gennemførelse af en bestilling, automatisk modtage en ordrebekræftelse via e-mail, der også indeholder information omkring retur- og reklamationsret. 

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du altid velkommen til at henvende dig i en af vores butikker eller kundeservice via: kontakt@humac.com. Når du handler på humac.dk, indgås aftaler på dansk.

3. Betaling
Alle priser på humac.dk er dagspriser, angivet i danske kroner og inkl. moms samt alle danske afgifter, told mv. Betaling kan ske med betalingskort. Der kan betales med følgende kort:
· VISA/Dankort
· VISA/VISA Electron
· Mastercard/Maestro
· LO Plus medlemskort
Kortgebyr pålægges følgende korttyper: Firmakort og kort udstedt udenfor EU. Oplysning om kortgebyr vil ske inden godkendelse af betaling på humac.dk

Derudover kan betaling ske via MobilePay, eller som en delbetalingsaftale i samarbejde med Santander Consumer Bank. Varebeløbet trækkes først, når varerne sendes fra Humac, dog undtaget ordrer med delbetaling, hvor lånet optages med det samme, og hvor ordren er godkendt af Humac og Santander. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Der kan ikke benyttes gavekort eller tilgodebevis som betaling på humac.dk

4. Levering
Levering sker kun indenfor Danmarks grænser - og ikke til Færøerne eller Grønland. Ved forsendelse til Grønland, kontakt Kundeservice på 7021 5353. Din bestilling leveres 1-5 hverdage efter, at Humac har modtaget ordren. Kan ordren ikke leveres indenfor 5 hverdage, vil du modtage en e-mail. Din ordre sendes samlet, når den er komplet.

Humac kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS eller for forhold, der er udenfor Humacs indflydelse, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand m.m. - medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler. Ved alle leveringsformer vil du modtage Track & Trace, og kan således følge pakken hele vejen til afhentningsstedet. Du vil ligeledes modtage en SMS, når din pakke ligger klar til afhentning. Pakken udleveres mod fremvisning af gyldig legitimation.

Ved GLS-forsendelser skal du være opmærksom på, at pakken vil blive opbevaret i ca. 10 dage, hvorefter den returneres til os, som ikke-leveret. Firmaadresse dækker også over levering til arbejdsplads, institution, skole mv. Levering til firmaadresse finder sted i tidsrummet mellem kl. 8-16 på alle hverdage.

5. Fortrydelsesret og tilbagelevering
Du har 30 dages fortrydelsesret ved køb af varer på humac.dk
Ønsker du at fortryde købet, skal dette meddeles skriftligt indenfor 14 dage fra det tidspunkt, hvor du har modtaget varen - og varerne skal tilbageleveres til Humac senest 14 dage efter, at meddelelse om fortrydelse er afgivet. Fortrydelsesretten kan således ikke udnyttes, ved blot at afvise modtagelse af varen. Udnyttelse af fortrydelsesretten kan endvidere ske ved, indenfor 30 dage, at sende en meddelelse til e-mail adressen: kontakt@humac.com

Meddelelsen skal være en utvetydig erklæring om, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan vælge at vedlægge/vedhæfte vores returformular i udfyldt stand. Denne finder du i sidste del af Humacs forretningsbetingelser: www.humac.dk/forretningsbetingelser eller ved at benytte onlineformularen, som du finder her www.humac.dk/fortrydelse. Du skal dog altid medsende en kopi af din faktura. Varerne kan enten returneres sammen med meddelelsen om udnyttelse af fortrydelsesretten eller særskilt senest 14 dage senere.

Alle varer købt på humac.dk sendes til følgende adresse: Humac A/S, Vesterbrogade 12, 1620 København V, Mrk.: Fortrydelse

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil Humac  modtager dem retur. Gem derfor postkvittering samt evt. Track and Trace-nummer, hvis du sender varerne til os. Du har mulighed for at benytte den returlabel, som fremgår via link på din ordrebekræftelse, eller du kan vælge selv at betale  udgifterne ved tilbagelevering af varerne. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Udgifter i forbindelse med  returnering vil afhænge af den specifikke vare. Du opfordres derfor til at orientere dig om priser hos forskellige fragtudbydere.

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, som du har indbetalt til os ved købet - inklusiv eventuelle leveringsomkostninger, men med fradrag af eventuel værdiforringelse. Dette sker hurtigst muligt og senest 14 dage efter, vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse af købet. Ved værdiforringelse forstås den eventuelle forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, varen fungerer på. Det er altid en forudsætning for tilbagebetaling, at varen faktisk er modtaget retur, eller at du har dokumenteret, at varen faktisk er returneret. Tilbagebetalingsbeløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du for eksempel betalt med betalingskort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du anvendte ved købet.

6. Reklamationsret
Når du handler på humac.dk, har du 24 måneders reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler, hvis en købt vare har en mangel. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, et afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter naturligvis, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke eksempelvis er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres indenfor to måneder efter, at manglen er konstateret, vil reklamationen altid være rettidig.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte Kundeservice på: kontakt@humac.com. Når du returnerer varen, bedes du angive en beskrivelse af fejlen. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, såfremt reklamationen er berettiget.

Hvis du vil klage over dit køb på humac.dk, skal du rette henvendelse til: kontakt@humac.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. humac.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop, er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44 85 85 90. Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/od. Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse: kontakt@humac.com

7. Personoplysninger
Ved personoplysninger forstås enhver form for information om en identificeret eller identificerbar fysisk person. Ved at benytte humac.dk - eller bestille varer på humac.dk - accepterer du, at Humac registrerer og behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med nedenstående. Humac respekterer fuldt ud dit privatliv og ønsker at være helt åbne omkring de oplysninger, vi indsamler på humac.dk. Desuden er vi opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personoplysninger. Humac registrerer og behandler personoplysninger, i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler herfor. Du kan benytte humac.dk uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. humac.dk benytter cookies, se nedenfor i pkt. 8, og her: www.humac.dk/cookies, men benyttelsen af humac.dk medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

Humac har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere varer, nyheder og andre tjenester til dig. Vi registrerer og behandler derfor personoplysninger om dig, som du selv afgiver, eksempelvis når du:
· foretager et varekøb på humac.dk
· lægger vare i kurv, men ikke gennemfører ordren
· tilmelder dig vores nyhedsbrev
· deltager i en konkurrence
· sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback
· i øvrigt giver personoplysninger til os via humac.dk eller på anden måde.

Ved afgivelse af personoplysninger accepterer du, at vi behandler personoplysningerne, herunder at Humac:
· registrerer de personoplysninger, du afgiver
· registrerer oplysninger om de køb, du foretager på humac.dk

Humac sælger, overdrager eller på anden måde videregiver ikke dine personoplysninger til tredjepart. Humac opbevarer ikke informationer om dine betalingsmidler, for eksempel kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende. Formålet med registreringen og behandlingen af personoplysninger er, at kunne levere købte varer til dig samt hjælpe ved eventuelle fejl i forbindelse med bestilling og levering. Dit samtykke er retsgrundlaget for behandlingen af personoplysninger. Personoplysninger opbevares i 5 år for at opfylde bogføringslovens bestemmelser. Personoplysninger opbevares i Danmark.

Du har til enhver tid ret til at:
· få oplyst, hvilke personoplysninger, Humac har registreret om dig
· få rettet ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante personoplysninger
· få overflyttet dine registrerede personoplysninger til tredjemand
· bede om at få slettet alle personoplysninger.

Du kan til enhver tid trække samtykke til behandling af personoplysninger hos Humac tilbage. Dette påvirker dog ikke lovligheden af den hidtidige behandling, der er baseret på samtykket inden tilbagetrækningen heraf. Læs mere om Humacs Persondatapolitik her: www.humac.dk/persondatapolitik. Den data-ansvarlige er Humac A/S, Sydvestvej 21, 3. sal, 2600 Glostrup, CVR. nr. 13397597. Ethvert spørgsmål og enhver anmodning, begæring eller henvendelse vedr. persondata i øvrigt, skal ske skriftligt til kundeservice på kontakt@humac.com.
Klage over Humac A/S’ behandling af personoplysninger kan rettes til: Humac A/S, Sydvestvej 21, 3. sal, 2600 Glostrup, CVR. nr. 13397597

8. Cookies
humac.dk anvender cookies til at indsamle oplysninger. Læs mere om Humacs Cookiepolitik samt hvorledes du sletter cookies, her: www.humac.dk/cookies.


 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
 

Standardfortrydelsesformular ved køb på humac.dk

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 
Eller udfyld formularen online her


Til: Humac A/S
Vesterbrogade 12
1620 København V
Danmark
kontakt@humac.com

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:




Bestilt den:                            Modtaget den:

Forbrugerens navn:

Forbrugerens adresse:


Forbrugerens underskrift:                                                 Dato:

 

 

 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __

 

 

Humac A/S salgs-, service- og leveringsbetingelser private 
(Gældende fra 1. juli 2014)


Alle leverancer og tjenesteydelser fra Humac A/S er underkastet nedenstående “Almindelige betingelser for salg og levering af såvel service, som varer fra Humac A/S”. Det præciseres i den forbindelse, at udtrykket vareleverancer og tjenesteydelser - som ovenfor nævnt - også omfatter programmer/software. Overskrifterne i nedenstående er kun en vejledende og ikke udtømmende angivelser for indholdet af den pågældende bestemmelse. Fjernsalg, salg via Humac webshop henvises til gældende betingelser på www.humac.dk.

Nedenstående betingelser gælder køb afhentet i/eller leveret fra Humac´s butikker. For erhvervskunder gælder at ved indgåelse af købsaftale oplyses Humac om virksomhedens navn og adresse, selskabsform, CVR-nummer samt e-mail adresse og der henvises til gældende betingelser for erhvervskøb på www.humac.dk. For nedenstående omtales aftaler omkring salg og levering af såvel service, som reparationer elle andre ydelser, som aftale mellem partnerne.

1. Aftalegrundlag
Alle ordrer håndteres med grundlag i de almindelige salgs- og leveringsbetingelser. Ordrerne optages med forbehold for endelig accept fra Humac A/S.

2. Ejendomsretten
Ejendomsretten til det solgte forbliver hos Humac A/S indtil hele købesummen er betalt. Køber er, indtil ejendomsretten overgår til vedkommende, forpligtet til kun at benytte det solgte på forsvarlig vis, at vedligeholde dette samt for egen regning at holde det solgte såvel brand- som tyveriforsikret til fuld værdi. Køber er pligtig til, på Humac A/S’ forlangende, at underskrive en panthaverdeklaration. Hvis flere effekter er solgt ved samme aftale, er ejendomsretten gældende for alle effekterne, indtil købesummen af effekterne er betalt. Ved salg af programmer/software sælges kun retten til brugen af softwaren.

3. Pris- og betalingsbetingelser
Alle varer fra Humac A/S leveres til de på leveringsdagen gældende priser. Priserne i de af Humac A/S udgivne prislister kan ikke anses for bindende og kan ændres uden forudgående meddelelse fra Humac A/S. Betaling for vareleverancer og tjenesteydelser skal ske til Humac A/S således, at den er Humac A/S i hænde på forfaldsdatoen. Humac A/S kan altid, uanset modstående aftaler, med dags varsel kræve tilfredsstillende garanti for betaling. Udgifter til en sådan garanti er Humac A/S uvedkommende.

4. Levering og forsendelse
Levering og dermed risikoens overgang sker ab fabrik. Såfremt det er aftalt mellem parterne, at Humac A/S skal sende varerne til køber, bestemmer Humac A/S hvilket transportmiddel, der skal benyttes, medmindre der foreligger anden skriftlig aftale med køber. Varerne sendes på kundens risiko, uanset om Humac A/S betaler fragten eller ej, og uden hensyn til det benyttede transportmiddels art. Kunden betaler for fragten, jvf. faktura.

5. Morarenter
Såfremt betalingen ikke er indgået rettidigt til forfaldsdagen har Humac A/S ret til, uden påkrav eller retslig opfordring, at beregne sig renter af det forfaldne beløb. Renten udgør for tiden 1,5 % og tilskrives pr. påbegyndt måned. De tilskrevne renter forfalder til betaling på tilskrivningstidspunktet. Humac A/S har endvidere ret til at ophæve alle trufne aftaler og at indstille yderligere leveringer, hvilket dog ikke fritager køber for at betale det forfaldne beløb. Humac A/S forbeholder sig af rettens vej at inddrive det forfaldne beløb med tillæg af omkostninger. Køber er uberettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for opfyldelse af eventuelle krav.

6. Forsinkelse & force majeure 
Leveringsterminerne er ikke bindende, selv om de er anført på ordren og er bekræftet af Humac A/S. Humac A/S bestræber sig på så vidt muligt at overholde de fastsatte leveringsterminer, men påtager sig intet ansvar for eventuelle forsinkelser. Køber har således ikke krav på skadeserstatning, såfremt der sker en udsættelse af leveringsterminen. Såfremt levering ikke er mulig på grund af force majeure, kan Humac A/S uden varsel udsætte leveringen på ubestemt tid eller annullere ordren, uden at der kan gøres erstatningskrav gældende mod Humac A/S. Som force majeure anses bl.a. arbejdskonflikt og enhver anden omstændighed, som parterne ikke er herre over, såsom brand, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør, uroligheder, mangel på transportmidler, pålæg fra miljømyndigheder, restriktioner af drivkraft samt mangler ved eller forsinkelser med leverancer fra underleverandører, herudover forårsaget ved underleverandørers konkurs.

7. Reklamationsret
Humac A/S yder 2 års reklamationsret på varer gældende fra leveringsdatoen, forudsat at produktet var ubrugt på dette tidspunkt. Under reklamationsretsperioden vil Humac A/S uden beregning reparere (eventuelt ombytte) hardware produkter, der er dækket af ovennævnte reklamationsret, og som måtte vise sig mangelfulde, forudsat at køberen returnerer den i forsvarlig indpakket stand, at køberen betaler transportomkostningerne og at køberen vedlægger navn, adresse og evt. telefonnummer, en detaljeret beskrivelse af problemet samt kopi af faktura eller købsbevis. Der kan opstå forsinkelser ved reparationer m.v. i tilfælde af at nødvendige reservedele skal sendes fra andre lande eller skal produceres. Humac A/S har krav på den nødvendige tid til at udbedre eventuelle mangler. Køber har intet krav, hvor Humac A/S ved et begrundet skøn kommer til den konklusion at produktet er blevet beskadiget som følge af
1) uheld, misbrug, mishandling, forkert brug eller som følge af service eller ændringer foretaget af andre end et autoriseret Apple service center,
2) hvor der er tale om almindelig slidtage, eller 3) i tilfælde hvor køber ikke opfylder sine forpligtelser. I sådanne tilfælde bæres omkostningerne i forbindelse med undersøgelse og reparation af den, der har anmodet om undersøgelse/reparation. Udover ovennævnte beføjelser har køber intet krav mod Humac A/S. Humac A/S kan ikke i noget tilfælde indestå for, at software samt tilknyttede manualer og dokumentation har en kvalitet, ydeevne eller anvendelighed, der kan opfylde konkrete behov. Al software licenseres og distribueres som det er og forefindes. Risikoen for kvaliteten og anvendeligheden af softwaren er alene købers. Humac A/S kan afvise ønske om at ophæve købet, hvis Humac A/S i stedet tilbyder valget mellem afhjælpning og omlevering. Såfremt manglerne ikke afhjælpes er Humac A/S berettiget til, ved skriftlig meddelelse herom til køber, at annullere den indgående aftale, således at Humac A/S tager det solgte udstyr tilbage mod at tilbagebetale den erlagte købesum. I intet tilfælde er Humac A/S erstatningspligtig i forbindelse med direkte eller indirekte skader og økonomiske tab, der måtte være en følge af mangler ved de leverede varer. Dette gælder i særdeleshed for tab af data eller programmer og omkostninger i forbindelse med genetablering eller reproduktion af sådanne data eller programmer (tab af data og programmer er alene nævnt som et eksempel og indebærer ingen begrænsning i det ovennævnte princip). Humac A/S fraskriver sig udtrykkeligt ethvert ansvar for købers eventuelle indirekte tab, herunder driftstab, tabt arbejdsfortjeneste samt tab ved købers misligholdelse af sine forpligtigelser overfor tredjemand. Humac A/S samlede erstatningspligt for enhver skade, et hvert tab eller foranstaltninger (hvad enten der er tale om kontraktforhold eller skadevoldende handlinger (herunder forsømmelighed) eller andet) kan maksimalt udgøre det beløb, der er betalt for det leverede.

8. Forkerte varer og synlig beskadigelse
Såfremt de modtagne varer ikke svarer til de i ordren eller på følgesedlen anførte, eller i tilfælde af skader og mangler, der er synlige, skal køber straks give Humac A/S meddelelse derom. Afgiver køber ikke en sådan meddelelse, uagtet køber har opdaget eller burde have opdaget manglen, kan køber ikke senere gøre den gældende. Humac A/S kan vælge at afhjælpe eventuelle mangler, hvoraf følger, at køber skal være pligtig til at afvente afhjælpning, for så vidt dette kan ske inden for en rimelig frist og uden væsentlig ulempe for køberen. For så vidt Humac A/S vælger at foretage afhjælpning som ovenfor anført, er køber ikke berettiget til at hæve handelen, fordre forholdsmæssigt afslag eller skadeserstatning.

9. Skade på personer og ting
Humac A/S er kun ansvarlig for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes grov uagtsomhed begået af Humac A/S eller andre, som Humac A/S har ansvaret for. Humac A/S er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, mens det solgte er i købers besiddelse. Humac A/S er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af køber eller for produkter, hvori disse indgår. Humac A/S er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Uanset om Humac A/S har foreslået udstyrets placering m.v. bærer køber risikoen for om udstyrets anbringelse har indflydelse på andet udstyr, installationer m.v.

10. Generelle forhold vedrørende reparationer
Humac A/S kan fortage reparationer, men er ikke forpligtet til at modtage reparationer hvor varen/produktet er købt hos anden leverandør end Humac A/S. Humac opbevarer reparationer i optil 3 måneder fra indlevering, herefter destrueres produktet. Omkostninger til forsvarlig destrueres, samt opbevaring kan tillægges kunde. Ved indskrivning af reparationer kvitterer kunden for korrekte oplysninger, men ikke begrænset til navn og adresse, telefonnummer og e-mail adresse. Telefonnummer og e-mail adresse benyttes til advisering om status på reparationsforløb. Humac A/S kan vælge at benytte underleverandør til udførsel af reparationer. Alle defekte reservedele udskiftet på reparationer udført af Humac A/S eller af Humac anvist underleverandør tilhører Humac A/S, og må genanvendes af Humac eller 3. part. Ved reparationer hvor garanti ikke er dækkende fremsender Humac prisoverslag på reparation. Overslaget er vejledende, men kan ændres såfremt ukendte skjulte følgeskader ukendt for Humac A/S og/eller Humac´s underleverandør erfares senere. Humac varsler skriftligt kunden om tilbud, hvilket kunden skriftligt skal give accept på, førend en reparation påbegyndes. Humac foreholder sig rettigheden til at lukke reparationer og returnere indleverede reparationer ubehandlet, såfremt at kunden ikke har svaret på tilbud indenfor 48 timer. Såfremt Humac ikke modtager svar og returnerer en indleveret reparation ubehandlet, opkræves et diagnosegebyr. Ved indlevering modtager parterne en følgeseddel der dokumenterer indleveringen af det udstyr, herunder indleveret dele, udstyrets stand og en fejlbeskrivelse. Følgesedlen skal medbringes ved udstyrets udlevering. Sker dette ikke, skal der – for at udstyret kan udleveres, medbringes billedlegitimation på den person i hvis navn udstyret er indleveret. Der skal ved enhver henvendelse vedrørende reparationer refereres til reparationsnummeret anført på følgesedlens forside. Humac fralægger sig ethvert ansvar for tabt eller mistet data på det indleverede udstyr. Backup af data påhviler kunden selv. Når udstyret er færdigrepareret vil der én gang blive taget kontakt til adressen anført på følgesedlens forside.

Udstyr købt hos Humac A/S kan garantibevis/faktura fremskaffes af Humac A/S mod et gebyr på kr. 125,- inklusiv moms. Såfremt udstyr skal sendes, beløber transportomkostningerne sig til kr. 150,- inklusiv moms. Dette forudsætter at udstyret er indleveret i original eller forsvarlig emballage. Humac A/S fralægger sig alt ansvar på transportskader på udstyr der ved indleveringen ikke er pakket forsvarligt. Såfremt det aftales mellem parterne at Humac A/S mod gebyr skal tage back-up af harddisk, gemmes disse data i maksimalt 21 kalenderdage efter reparationen er afsluttet, hvorefter disse slettes. Humac A/S er i forbindelse med back-up ikke ansvarlig for installeret programmer eller anden software. For fejl der kan henføres til software eller reparationer der ikke kan henføres til garanti, opkræves et diagnosegebyr på henholdsvis 500 kr. inklusiv moms for indleveret udstyr med en ny pris på over 2500 kr. inklusiv moms og 250 kr. inklusiv moms for indleveret udstyr med en nypris på under 2500 kr. inklusiv moms. Diagnose gebyret dækker over arbejdstid, indhentning af tilbud på reservedele og udarbejdelse af tilbud på udbedring af reparation. Humac A/S fremsender skriftligt tilbud til kunde på reparation. Tilbuddet for udbedring af reparation er vejledende, og Humac A/S forbeholder sig retten til at ændre tilbuddet løbende, såfremt følgeskader, der ikke kunne bestemmes ved gennemgang kunne afdækkes. Der opkræves endvidere et behandlingsgebyr ved reklamationssager og på indleveringer udenfor garanti- og reklamationstid. Dette gebyr opkræves også selvom der gives medhold i reklamation, samt ved software reparationer.

11. Fortrydelsesfrist og returnering
Ved køb må varer kun returneres efter forudgående aftale med Humac A/S. Returneringen skal ske inden 8 dage fra fakturadato. Forsendelsen skal ske franko og skal leveres i fejlfri stand i ubeskadiget, komplet og uåbnet original emballage. Der skal vedlægges kopi af faktura eller følgeseddel.

12. Salg af brugt udstyr herunder demoudstyr
Med mindre andet skriftligt er aftalt leveres brugt udstyr som beset og køber bekendt uden ansvar for Humac A/S for eventuelle mangler, bortset fra vanhjemmel.

13. Individuelle aftaler
Aftaler ud over det i ordrebekræftelsen/købekontrakten og leveringsbetingelserne anførte er ikke gældende med mindre de skriftligt er bekræftet af Humac A/S. Individuelle aftaler gælder forud for nærværende leveringsbetingelser. Humac A/S kan forlange, at køber underskriver særskilt software-licensaftale.


 

 __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __

 

Humac A/S salgs- og leveringsbetingelser for erhvervskøb 
(Gældende fra 1. juli 2014)


1. Anvendelse
1.1 Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på Humac A/S (”Humac A/S”) salg til kunder, handlende med et CVR-nr. med mindre andet skriftligt aftales med Humac A/S.

2. Tilbud, priser og betalingsbetingelser
2.1 Tilbud som afgives af Humac A/S er gældende i 10 dage.
2.2 Alle priser er opgivet eksklusive moms, andre skatter, afgifter og forsendelsesomkostninger. Priser er for kontantsalg og er opgivet i danske kroner.
2.3 Betaling skal være Humac A/S i hænde inden levering foretages. Betaling overføres til en konto, hvis detaljer Humac A/S oplyser til kunden.

3. Kredit og ejendomsforbehold
3.1 Virksomhedens CVR-nummer skal afleveres til Humac A/S ved ansøgning om kredit.
3.2 Såfremt der ydes kunden kredit, beholder Humac A/S ejendomsretten over varerne indtil kunden har betalt det fulde beløb til Humac A/S i henhold til aftalen. Indtil varerne er fuldt betalt, forpligter kunden sig til at opbevare dem forsvarligt og forsikrede mod alle risici. Humac A/S er indtil varerne er fuldt betalt uden forudgående varsel berettiget til at inspicere de lokaler, hvor kunden opbevarer produkterne og kan kræve forevisning af forsikringspolicen. Såfremt kunden efter Humac A/S’ rimelige skøn ikke opbevarer varerne forsvarligt og forsikrede mod alle risici, anses aftalen for misligholdt og det fulde beløb forfalder til øjeblikkelig betaling.

4. Levering
4.1 Humac A/S leverer varerne til den af kunden opgivne adresse. (DAP - Delivered At Place). De af Humac A/S angivne leveringstidspunkter er ikke bindende.
4.2 Humac A/S bestræber sig på at have varerne på lager til umiddelbar levering. Humac A/S er imidlertid afhængig af leverandørernes produktion af de til enhver tid tilbudte varer. Humac A/S er således ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser, der skyldes forhold udenfor Humac A/S’ kontrol, herunder produktion eller lanceringer af nye produkter, som medfører stop i leveringen af den tilbudte vare.
4.3 Såfremt nye produkter lanceres vil køber blive tilbudt disse i stedet for det oprindelige produkt. Disse vil enten være bedre eller tilbydes til en rimelig pris i forhold til det oprindelige produkt.
4.4 Humac A/S påtager sig ikke ansvar for eventuelle forsinkelser af leveringen.

5. Mangler
5.1 Kunden skal ved modtagelsen af varerne inspicere disse med henblik på at konstatere eventuelle manglende eller fejlleverede varer eller varer, som lider af fejl eller mangler. Såfremt kunden i forbindelse med inspektionen konstaterer manglende eller fejlleverede varer eller varer, som lider af fejl eller mangel, skal reklamation finde sted øjeblikkeligt.
5.2 Opdages der i øvrigt fejl eller mangler ved en vare skal reklamation til Humac A/S finde sted uden unødigt ophold og senest 14 dage efter opdagelsen.
5.3 Reklamation over fejl eller mangler ved en vare skal under alle omstændigheder indgives til Humac A/S senest ét år efter modtagelsen af varen.
5.4 Såfremt kunden ikke overholder de angivne reklamationsfrister, mister kunden retten til at reklamere.
5.5 I tilfælde af at kunden opdager fejl eller mangler ved varerne, er kunden alene berettiget til at kræve omlevering eller afhjælpning (reparation) af fejlene eller manglerne. Det står Humac A/S frit om der skal ske omlevering eller afhjælpning. Humac A/S vil ikke i øvrigt kunne stilles til ansvar for skader eller tab som følge af fejl eller mangler på en vare, herunder for tabt arbejdsfortjeneste eller andre omkostninger, som kunden måtte have pådraget sig på grund af fejlene eller manglerne.
5.6 Kunden har ikke bytteret.
5.7 Humac A/S giver et års garanti på vores produkter. Garantien dækker alle fejl på produktet, som ikke er selvforskyldt eller softwarerelateret.
5.8 Køber er selv ansvarlig for at tage backup af data på en vare, der skal på værksted. Tab af data vil ikke blive erstattet. Humac A/S kan mod et gebyr foretage backup.

6. Afbestilling
6.1 Kunden har ret til at afbestille varer. Afbestilling kan dog ikke finde sted efter varerne er overgivet eller afsendt til kunden. Hvis varen er en specialbestilt vare, vil Humac A/S kunne afkræve kunden et afbestillingsgebyr svarende til Humac A/S’ afholdte omkostninger og forventede tab.

7. Software
7.1 Software, der leveres til kunden som en vare eller som en del af en vare, er i tillæg til disse salgs- og leveringsbetingelser underlagt separate licensaftaler, der medfølger den pågældende software (i modsat fald udleverer Humac A/S licensaftalerne på forespørgsel herom). Der henvises til disse licensaftaler.

8. Ansvarsbegrænsning
8.1 Humac A/S hæfter ikke over for kunden for tab eller følgeskader, herunder for avancetab, driftstab, tabt interesse, tabt tidsinteresse, tab af goodwill eller renomme, tab der er relateret til mistede, ødelagte eller beskadigede data eller software. Humac A/S hæfter ikke over for kunden for tab, der er relateret til reetablering af programmer eller data.

9. Force majeure
9.1 Såfremt en parts mulighed for at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af sådan beskaffenhed, at den pågældende part ved aftalens indgåelse burde have taget dem i betragtning, såsom ved hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, som aftalen angår, ved krig, brand, oversvømmelse, indførselsforbud, strejke, optøjer eller lignende, er parten ikke ansvarlig over for den anden part under forudsætning af, at den pågældende part straks giver den anden part meddelelse om omstændighederne.
9.2 Den forhindrede parts opfyldelse af aftalen er suspenderet i den periode, hvor omstændighederne foreligger, dog skal den anden part være berettiget til at hæve aftalen helt eller delvist såfremt omstændighederne varer i mere end 30 dage.

10. Lovvalg og værneting
10.1 Aftalen mellem Humac A/S og kunden skal være underlagt dansk ret og retterne i København skal have eksklusivt værneting.