KØB JULEGAVEN IDAG - VI BYTTER FREM TIL OG MED 14. JANUAR

FAQ reparation og service


I Humac hjælper og servicerer vi dig og dit Apple-produkt, uanset hvor du har købt det.
 

STEP 1

Mit Apple produkt virker ikke, kan jeg få det repareret?
Ja, du kan altid indlevere dit Apple produkt hos os uanset hvor du har købt produktet henne. Du skal blot huske at medbringe din købskvittering.

Hvad er en gyldig købskvittering?
En gyldig købskvittering er den kvittering, du har modtaget fra den forhandler, du har købt dit produkt af. På kvitteringen skal fremgå købsdato, beløb, navn og CVR nummer på forhandleren samt, hvis dit produkt også har et serienummer, serienummeret. En dankortkvittering eller lignende er ikke en gyldig kvittering.
* Hvis du ikke medbringer en gyldig købskvittering, vil du blive opkrævet for reparationen af dit produkt, også selv om dette skulle være dækket af reklamationsretten. Er dit produkt mere end 5 år gammelt, er det desværre ikke længere muligt at skaffe alle reservedele og vi kan derfor ikke garantere, at det er muligt at reparere det.
* Du skal være opmærksom på, at hvis du har købt en iPhone hos et teleselskab og ønsker at få det repareret under reklamationsretten, så skal du henvende dig til dit teleselskab.

Jeg har slettet data på mit produkt, kan I genskabe det?
Det kan vi desværre ikke. Hvis du har slettet data, kan vi ikke dette det igen. Er dit produkt gået i stykker, er der mulighed for at tage backup, hvis det drejer sig om en computer. Vi kan dog ikke garantere, at en backup vil kunne genoprette alle dine data og i nogle tilfælde vil data være helt tabt. Værkstedet tager kun betaling for backup, hvis denne helt eller delvis lykkes. Hvis du ønsker en backup, vil værkstedet gøre dette som det første, inden en evt. reparation finder sted. På denne måde kan teknikerne sikre, at selve reparationen ikke påvirker det data, der ligger på maskinen. Afhængig af mængden af data, der ligger på computeren, kan en back up godt tage lang til at køre. Du skal derfor være opmærksom på at dette vil påvirke den generelle reparationstid.


STEP 2

Hvor kan jeg indleverer jeg mit produkt?
Du kan indlevere dit produkt i alle vores butikker -
se oversigten her.
(Husk at medbringe din gyldige købskvittering)

Kan medarbejdere i butikken fortæller, hvad der er i vejen med mit produkt?
Nej! Vores medarbejdere i butikken er ikke certificerede Apple teknikkere og kan derfor ikke diagnosticere dit produkt. Det er kun værkstedet, der kan gøre dette.


Step 3

Husk at "Find my iPhone/iPad" skal slåes fra
Det er vigtigt at du sørger for at deaktivere disse services. Hvis din reparation er indleveret med Find My iPhone/iPad aktivt, vil værkstedet kontakte dig og bede dig om at deaktivere denne. Du skal være opmærksom på, at dette vil forlænge din reparationstid væsentligt, da værkstedet ikke er i stand til at diagnosticere dit produkt, før servicen er deaktiveret.

Hvorfor skal Find my iPhone/iPad være slået fra?
Du skal altid sørge for at deaktivere disse services. Hvis din reparation er indleveret med Find My iPhone/iPad aktivt, vil værkstedet kontakte dig og bede dig om at deaktivere denne. Du skal være opmærksom på, at dette vil forlænge din reparationstid væsentligt, da værkstedet ikke er i stand til at diagnosticere dit produkt, før servicen er deaktiveret.


Step 4

Hvad sker der efter jeg har været i butikken?
Når du har indleveret dit produkt i en af vores butikker, modtager du et indleveringsbevis. På dette indleveringsbevis kan du se, hvilken fejlbeskrivelse, der er lavet og sedlen er naturligvis også underskrevet af vores medarbejder, som bevis for at dit produkt nu er i vores varetægt. Herefter bliver dit produkt sendt videre til vores værksteder. 

Værkstedet kan først gå i gang med at kigge på din reparation, når de har modtaget produktet fra butikken. Du kan derfor godt opleve, at der går en dag eller to, inden du modtager information fra værkstedet. Hvis din reparation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil du modtage en SMS, der fortæller, at vi har sendt dig en mail med et tilbud. Dette tilbud skal accepteres, før værkstedet kan arbejde videre med din reparation. Er din reparation omfattet af reklamationsretten påbegyndes din reparation med det samme.

Hvornår modtager jeg information fra værkstedet?
Værkstedet kan først gå igang med at kigge på din reparation, når de har modtaget produktet fra butikken. Du kan derfor godt opleve, at der går en dag eller to, inden du modtager information fra værkstedet. Hvis din reparation ikke er omfattet af reklamationsretten, vil du modtage en SMS, der fortæller, at vi har sendt dig en mail med et tilbud. Dette tilbud skal accepteres, før værkstedet kan arbejde videre med din reparation. Er din reparation omfattet af reklamationsretten påbegyndes din reparation med det samme.

Jeg har modtaget en mail med et tilbud - hvad er det?
Hvis din reparation ikke er omfattet af reklamationsretten, så sender værkstedet et tilbud på din reparation. Dette tilbud har du mulighed for at acceptere eller afvise ved at besvare den mail, du modtager. Du kan også benytte linket i mailen til at besvare tilbuddet. Værkstedet har inden da testet dit produkt ved hjælp af de officielle værktøjer, de har fået hertil fra Apple. Hvis du vælger at afvise tilbuddet, skal du være opmærksom på, at du vil blive opkrævet et diagnosegebyr.

Er min reparation dækket af reklamationsretten?
Fejl på dit produkt, der ikke er selvforskyldt eller et resultet af en skade, er som udgangspunkt dækket af reklamationsretten indenfor 2 år fra købsdatoen. Her skal du være opmærksom på, at hvis der er selvforskyldt skade på dit produkt, kan dette påvirke garantien. Derfor skal dit produkt altid undersøges af certificerede teknikere. Hvis dit produkt både er defekt og har en selvforskyldt skade, tager vores teknikere kontakt til Apple og beslutter i samråd med dem, om dit produkt kan repareres under reklamationsretten. Viser det sig, at skaden ikke er dækket af reklamationsretten, så vil du modtage et tilbud på reparationen i stedet.

Min reparation er dækket af reklamationsretten, men jeg har modtaget et tilbud. Hvorfor det?
Når vores værkstedet modtager dit produkt, bliver det testet via de officielle værkstøjer fra Apple. Hvis det viser sig, at skaden f. eks. skyldes væske eller lignende, dækkes den ikke af reklamationsretten og der fremsendes derfor et tilbud i stedet. Hvis du ikke har afleveret en gyldig købskvittering i forbindelse med indlevering af din reparation, vil du også modtage et tilbud.

Hvad er et diagnosegebyr?
Et diagnosegebyr bliver opkrævet, hvis du vælger at takke nej til at få dit produkt repareret. Diagnosegebyret dækker de omkostninger, værkstedet og butikken har haft i forbindelse med din reparation. Et diagnosegebyr opkræves også, hvis det ikke er muligt at finde fejl på dit produkt eller hvis årsagen til fejlen findes i software eller dele af software på dit produkt. Du modtager en faktura på diagnosegebyret pr. mail, når du har takket nej til et tilbud. Vær opmærksom på at du ikke kan få dit produkt udleveret før denne faktura er betalt.


STEP 5

Hvor kan jeg følge status på min reparation?
Hvis du vil følge med i, hvor langt vores værksted er kommet med din reparation, så kan du klikke her

Hvorfor modtager jeg en faktura?
Når værkstedet er færdige med din reparation, så vil du automatisk modtage en faktura fra vores økonomisystem. Denne faktura skal du huske at gemme, da den er dit bevis på reklamationsret.

Hvordan betaler jeg min faktura?
Du har mulighed for at betale din faktura i butikken, når du afhenter din reparation. Du kan også vælge at benytte det girokort, der fremgår af din faktura. Hvis du vælger at gøre dette, så skal du huske at medbringe et gyldigt bevis for din indbetaling fra enten posthus eller din netbank. Vores regnskabafdeling skal bekræfte, at betalingen er indgået til os, før du kan få din reparation udleveret. Vær opmærksom på at der kan gå op til 2 dage indtil beløbet er synligt på vores konto. Vores regnskabafdeling er tilgængelig frem til kl. 16 mandag til fredag for at verificere indbetalinger foretaget via girokort.

Hvem skal jeg tale med, hvis jeg har spørgsmål til brug af mit Apple produkt?
Så skal du ringe til Apple Support på tlf. 80 24 96 25 eller 70 10 20 07. De sidder klar ved telefonen mandag til fredag for at hjælpe dig med alt fra opsætning af dit produkt, dit Apple ID, spørgsmål til App store og meget andet.